Projecten
Projecten

Schoenmaatjes 

Ook dit jaar doen wij weer mee met de actie Schoenmaatjes. Onze kinderen vullen een schoenendoos voor een kind in albanië, moldavië, Ghana of Irak. De actie start op 3 november en duurt tot woensdag 25 november.

 

  

LEEFSTIJL

In alle groepen werken we met thema's uit de methode leefstijl.

Dat zijn er jaarlijks zes.      

In de schoolcarriere van uw kind komt het zelfde thema, maar steeds op een hoger denkniveau, dus regelmatig terug.

Over welke onderwerpen gaat het dan?

1. De groep. Dat zijn wij.

2. Paten en luisteren

3. Ken je dat gevoel?

4. Ik vertrouw op mij.

5. Allemaal anders, iedereen gelijk.

6. Lekker gezond.

Elk thema bevat vier lessen, waarbij de kinderen (vanaf groep 3) ook een werkboek gebruiken.



BEZOEK VOORTGEZET ONDERWIJS
Is dat ook een porject?
Jazeker.... Jaarlijks gaan de kinderen van groep 8 op bezoek bij scholen van voortgezet onderwijs in de regio. Zo leren ze verschillende schooltypen kennen en proeven iets van de sfeer in het VO.

Dat vinden we belangrijk omdat ze na groep 8 een gefundeerde keuze moeten maken: welke school is voor mij geschikt.

LEVENSBESCHOUWING
Onze school is een RK basisschool. De identiteit van onze school wordt onder andere zichtbaar in de projecten die we in alle groepen behandelen. In 2014-2015 staan de volgende thema's centraal: denken aan bijzondere mensen, Kerstmis, kiezen moet je heel je leven, momenten/dagen/feesten.

In de periode voor Pasen hebben we altijd een project dat maatschappelijk is georiënteerd.Dan wordt er aandacht gevraagd voor kinderen in andere landen.

KUNST EN CULTUUR
Onze school neemt jaarlijks deel aan een programma van BISK, waardoor alle kinderen in aanraking komen met theater, met muziek/dans, met foto/film en met beeldende kunst.
Soms wordt een project binnen de school gehaald; soms gaan klassen naar een voorstellingof een tentoonstelling.

In de loop van 8 jaar basissschool hebben alle kinderen daardoor  een aantal keren de genoemde vormen van kunst/cultuur  "aan den lijve"  kunnen ervaren.

We vinden belangrijuk dat onze leerlingen deze ervaring opdoen. Het roept soms verwondering op; leert hoe je met fantasie tegen de werkelijkheid kunt aankijken; hoe gevoelens  tot uitdrulkking worden gebracht  en misschien inspireert het hen bij het kiezen van een hobby of in de teken- en handvaardigheidslessen.